Forum fanarts Strona Główna fanarts
Wszystko w jednym
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Messerssmith BF 1009

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum fanarts Strona Główna -> Historia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czesiek_PL
Vice Admin



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Młyńska:]

PostWysłany: Pią 22:40, 23 Wrz 2005    Temat postu: Messerssmith BF 1009

MESSERSCHMITT BF 109

Messerschmitt Bf 109 jest jednym z najbardziej znanych jednomiejscowych myśliwców II Wojny Światowej. Został zaprojektowany przez profesora Willy'ego Messerschmitta w 1933 roku, a oblatany we wrześniu 1935 r. Chrzest bojowy przebył podczas wojny domowej w Hiszpanii, działając w ramach Jagdgruppe 88, czyli w Legionie Kondor. W Hiszpanii walczyli najsłynniejsi piloci Luftwaffe oraz przyszli dowódcy eskadr i asy, m.in. Wilhelm Balthasar, Werner Molders czy chociażby przyszły dowódca niemieckiego lotnictwa myśliwskiego Adolf Galland.

Samolot ten był używany przez całą wojnę od Kampanii Wrześniowej przez operacje Barbarossa do samej obrony Berlina. Część egzemplarzy została dostarczona nawet do Japonii. Inne kraje, które go eksploatowały, to Bułgaria, Czechosłowacja, Chorwacja, Finlandia, Hiszpania (gdzie był używany kilka lat po wojnie), Izrael, Jugosławia, Rumunia, Słowacja, Szwajcaria, Węgry, Włochy i ZSRR. Ostatecznie eksploatację zakończono w 1957r. Był najliczniejszym samolotem niemieckim okresu II wojny światowej. Wyprodukowano ponad 33000 sztuk, czyli ponad dwa razy więcej niż P-51 Mustang.

Powstało ponad 70 wersji stodziewiątki, z czego najsłynniejsze to E (Emil) i G (Gustav), o których będzie mowa później. Powstało lub zostało zaprojektowanych kilka specjalnych modeli: zmodyfikowany Bf 109E z kapsułami na skrzydłach do przewozu spadochroniarzy, specjalna konstrukcja o nazwie Mistel z podczepionym pod Messerschmitta Junkersem Ju 88 wypełnionym materiałem wybuchowym, projekt Bf 109 posiadający pod skrzydłami dwa silniki Jumo 109-004B lub wersja Bf 209Z Zwiling - dwa kadłuby pilotowane przez jednego pilota.

Podczas walk w Afryce, Messerschmitt Bf 109 był samolotem, który przyczynił się do opóźnienia zajęcia Afryki Północnej przez Aliantów. Pierwsze jednostki zostały wysłane w 1941 roku. Ich zadaniem było utworzenie parasola ochronnego nad Afrika Korps, dowodzonego przez generała Erwina Rommla (zwanego „Lisem Pustyni”). Walki z aliantami w Afryce trwały ok. dwóch lat, podczas których Luftwaffe miało z początku przewagę, ale nic nie mogło odmienić losu Niemiec gdyż zostali odcięci od dostaw paliwa i części, a Hitler w 1943 roku całą swą uwagę skupił na walkach w Związku Radzieckim. Ważnym czynnikiem, który umiejętnie wykorzystało lotnictwo niemieckie, był kamuflaż. W niektórych przypadkach samolot wprost zlewał się ze skalistym podłożem spalonej słońcem afrykańskiej ziemi.

W trakcie bitwy o Anglię (operacja Angrigg Adler) najbardziej nowoczesną i najlepszą wersją Messerschmitta była wersja Bf 109E, nazywana przez żołnierzy Emil. Podczas nalotów na Londyn, Emil nie mógł zaprezentować w pełni swoich walorów bojowych gdyż był używany do eskorty ciężkich i powolnych bombowców oraz jako myśliwiec bombardujący. Piloci walczący w obronie Wysp zdawali sobie sprawę, że ich maszyny nie są dobrze uzbrojone w porównaniu z niemieckimi maszynami. Bo czym jest osiem karabinów maszynowych 7,7 milimetra w porównaniu z dwoma działkami 20 milimetrów i dwoma karabinami maszynowymi 7,92 milimetra. Ale jak już wspomniałem, ta broń nie miała takiej wartości bojowej jak by to mogło wyglądać na papierze, gdyż Bf 109 eskortowały bombowce, co uniemożliwiało wykorzystanie zwrotności i szybkości. Bf 109E-3 osiągał prędkość 555 km/h na wysokości 5960 metrów. Wadą był zasięg, który wynosił 660km, co oznaczało, że czas w którym pilot mógł pozostawać nad brytyjską ziemią wynosił 30min.

Uzbrojenie, w jakie można było wyposażyć samolot, było bardzo urozmaicone: karabiny maszynowe, działka 20mm, wyrzutnie rakiet lub bomba 1000kg. Każda z wersji posiadała inne warianty uzbrojenia. I tak Emil(Bf 109E-3) miał 2 kaemy 7,92mm i dwa działka 20mm, Bf 109E-7 działko 20mm i cztery karabiny maszynowe a Bf 109K-4 jedno działko 30mm i dwa karabiny maszynowe 13mm.

Mimo wielu wad (wypadki podczas kołowania stanowiące 5% zniszczonych maszyn czy zbyt słaba widoczność z kabiny) Messreschmit Bf 109 był najdoskonalszą bronią niemieckiej Luftwaffe w kategorii jednomiejscowy myśliwiec i jeśli pilotował go znakomity pilot, to nie miał sobie równych w całej Europie, Afryce jak i na Pacyfiku. Gdyby nie błędy Hitlera (wojna na dwa fronty) i brak odpowiedniego zaopatrzenia, samolot ten mógłby odmienić losy wojny jak i obecnego świata.

DANE TECHNICZNE: MESSERSCHMITT BF109K-4
Typ: jednomiejscowy myśliwiec
Napęd: 12-cylindrowy silnik tłokowy DB605D chłodzony cieczą, o mocy 1362kW(1850 KM)
Prędkość maksymalna: 727km/h
Prędkość wznoszenia: 5000m w 3min; 10000m w 6,7min; 12000 w 10,2min
Zasięg: 587km na wysokości 6000m
Pułap: 12 450m
Masa: własna 2380kg; startowa 3374 kg
Uzbrojenie: strzelające przez wał śmigła działko MK 108 kal. 30mm oraz dwa karabiny maszynowe kalibru 15mm zamontowane nad silnikiem.
Rozpiętość: 9,97m
Długość: 9,05m
Wysokość: 2,5m
Powierzchnia nośna: 16,01 metrów kwadratowych

Wyprodukowane wersje: Bf.109V-1, V-2, 3, 4, Bf.109B-0, B-1, B-2, V10, V13, Bf.109C-0, C-1, C-2, Bf.109D-0, D-1, D-2, D-3, V-14, Bf.109E-0, E-1, E-1/B, E-2, E-3, E-4, E-4/B, E-4/N, E-5, E-6, E-7, E-8, E-9, Bf.109F-0, F-1, F-2, F-3, F-4, F-4/B, F-5, F-6, Bf.109G-0, G-1, G-2, G-3, G-5, G-6, G-8, G-10, G-12, G-14, G-16, Bf.109H-0, H-1, H-2, H-3, H-5, Bf.109K-0, K-2, K-4, K-6, K-14, Bf.109T-0, T-1, T-2, Bf.109Z, HA-1019-JI1, 1019-K1L, 1019-M1L, HA-1112-K1L, HA-1110-K1L, S-99,S-199, CS-199, Me 309V1, V2, V3, V4, Me 609,

CZESIEK, ( co pisać nie umie bez ortografów)
& Cybeł ( co korektę odwala, dziwne, że mu jeszcze nie odpitala)[ty się tak niemądrzyj tylko sam coś napisz, a że mam"lekką" dyslekcje to nie moja winaa-dop. CZESIEK]


Czekam na opinie i ewentualne korekty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teehee




Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 3:09, 25 Mar 2007    Temat postu:

Jessica Alba In Anal Action Movie!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum fanarts Strona Główna -> Historia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin